
En tydlig strategi, förankring av arbetsmetoder och utbildning är nyckeln till ett lyckat samarbete i Microsoft 365 och Teams!
Vi hjälper er att optimera produktivitet, kommunikation och samarbete
Lexicon hjälper er med rådgivning och strategi för att uppnå ett förändrat digitalt arbetssätt. Det kan till exempel handla om att hitta ett enhetliga arbetsformer och struktur i Microsoft 365, ta Teams till nästa nivå, eller att hitta former för det hybrida arbetssättet.
Microsoft 365 innehåller mängder av verktyg och appar. De flesta vävs löpande och smidigt in i Teams, vilket gör att du och dina kollegor kan hålla er inom Teams-ramen för organisationens samarbeten.
Många upplever att det har blivit rörigt och ostrukturerat i teamen, vilket kan leda till frustration och ineffektivitet. Orsaken är oftast att det saknas en tydlig strategi för varför och hur Teams ska användas. Var ska information lagras? När och hur ska vi kommunicera via chatt, kanaler, mejl, Yammer med mera?
En tydlig strategi, förankring av arbetsmetoder och utbildning är nyckeln till ett lyckat samarbete i Microsoft 365 och Teams!
Vi har lång och gedigen erfarenhet av att hjälpa organisationer med rådgivning och stöd och kan bjuda på exempel och lärdomar från många av våra referenskunder.
Att förändra beteenden och arbetssätt tar tid. Det kräver även omsorgsfull planering och betydande erfarenhet.
Med vårt stöd kan ni få hjälp att driva förändringen i organisationen och uppnå förankring – från ledning till enskild individ.
Vi hjälper er från ax till limpa – med allt från att visualisera nuläge och identifiera önskeläge och vägleda er dit, men vi kan också hjälpa till med utvalda stödinsatser.
Så här ser vår normala arbetsprocess ut för att uppnå förändrade digitala arbetssätt.