Övriga tjänster
Övriga tjänster
IT-beställare
Vill du ha hjälp och råd med beställningar rörande IT? Lexicon kan hjälpa dig med datorer, ändamålsenliga hörlurar, ergonomiska tangentbord och möss och licenser som motsvarar behovet. Vi kan också kontrollera licenser och asset-register mot fakturor för att säkerställa att ni inte betalar för mer än ni behöver.
Digitisering av dokument
Gamla pärmar med papper tar dyrt utrymme och är svåra att hitta i. Lexicon digitiserar pärmar, böcker, broschyrer och kalkyler. Innehållet lagras i molnet och blir sökbart.
M365-support
Snabb, kunnig och pedagogisk hjälp när medarbetarna har kört fast eller behöver tips om hur man jobbar smartare.
Svar direkt när man kört fast
Vår helpdesk för Office/M365 ger snabb hjälp så att användarna direkt kommer vidare om de har kört fast.
Det kan gälla en rapport i Word, en Excelkalkyl med diagram, en PowerPoint eller smarta sätt att jobba med Teams och de andra apparna.
En pedagogisk och användarnära support
Vi kan Office och vi kan förklara så att användarna förstår, antingen de har hög eller låg digital mognad. Vi sätter oss in i vad kunden vill uppnå och föreslår den bästa vägen dit - snarare än att bara svara på frågan.
Kundnöjdhet och ökad produktivitet
Prioritet läggs på kundnöjdhet genom korta svartstider, hög kunskapsnivå och ett pedagogiskt och personligt bemötande.
Vi kan också föreslå alternativa och bättre lösningar. Syftet är hela tiden att öka effektiviteten, kundnyttan och arbetsglädjen.
Exempelfrågor
- Hur hindrar jag mötesdeltagare att ta över mötet i Teams?
- Hur gör jag ett diagram i Excel på celler som är utspridda?
- Hur får jag till en zoomningseffekt i PowerPoint?
- Teams uppför sig konstigt. Finns det någon fix jag kan testa?
- Några enstaka sidor i Word-dokumentet ska skrivas ut på bredden.
- Fyll i formuläret nedan om du vill veta mer!
Utbildning och konsulting i processer, kommunikation och pedagogik. För ledning och agenter i en supportdesk